PR: Lad os snakke Fundamentals

Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på [email protected] Ordoptælling er 840 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2003.
PR: Lad os snakke Fundamentals
Hvor meget mere grundlæggende kan du få end dette? Som en virksomhed, non-profit eller association manager, hvis du ikke får dine vigtigste uden for publikum på din side, vil du mislykkes.
Til mig betyder manglende vigtige målgrupper, der ikke opfører sig som du vil have dem til. Eksempelvis kapital donorer eller angive kilder, der ser anden vej, kunder, der undlader at foretage gentagne indkøb, samfundsledere arbejder tæt sammen med dine konkurrenter, udsigter stadig gøre forretninger med andre organisationer, som ønsker andre steder at foreslå nye strategiske alliancer og joint ventures, og endda lovgivere og politiske ledere med udsigt over dig som et centralt medlem af samfund non-profit, forening eller virksomhed.
Alt dette kan ændre i et New York minut når du baserer en pr indsats på dette enkle forudsætning: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå frem til, at overtale og flytter til ønsket-handling personer, hvis adfærd påvirker organisationen, er pr mission opnået.
Den primære fordel ved denne forudsætning til dig som en virksomhed, non-profit eller association manager er slags centrale interessenter adfærdsændring, der fører direkte til at nå dine mål.
Og det er meget doable. Især når du tager tid til at liste din vigtigste eksterne målgrupper, så prioriter dem efter virkningerne har de på organisationen.
Den egentlige nøgle til succes ved hjælp af denne præmis er faktisk indsamling af oplysninger om, hvordan medlemmerne af din nøgle, eksterne publikum opfatter din organisation.
Hvis du have ressourcer til rådighed og har råd til professionel undersøgelse hjælp, fint. Hvis, dog, ligesom de fleste af os du ikke, er det bedste alternativ for dig eller dine kolleger til at begynde at interagere med publikum. Stille mange spørgsmål begyndende med, “har du hørt om os? Hvad synes du om os, hvis overhovedet? Har du nogensinde gjort forretninger med os? Hvorfor du føler den måde, du gør?”
Lytte nøje for tegn på negativitet, og hold øje med usandheder, falske antagelser, unøjagtigheder, misforståelser eller åbenlys rygter.
Naturligvis er de data, du indsamler fra denne overvågningsaktiviteten grundlaget for din pr mål. For eksempel, rette at usandhed eller unøjagtighed, opklare denne misforståelse, eller spike rygtet.
Nu her, du støder på tre gafler i vejen.
Du har brug for en strategi til at vise dig hvordan du får, hvor du skal gå. Men kun tre valg er tilgængelige for dig, når der beskæftiger sig med spørgsmål om opfattelse og mening: skabe opfattelse hvor der kan ingen være, ændre eksisterende opfattelse, eller en skærpelse. Og gøre visse strategi indstilling du vælger flyder naturligt fra din nye pr mål.
Det skriver tid – hårdt arbejde forbereder det egentlige budskab designet til at ændre folks opfattelser fører forhåbentlig til de adfærd, du behøver for at nå dine mål.
Den korrigerende besked er afgørende. Det skal være klart om, bare hvad opfattelse behov for afklaring, og hvorfor. Din fakta, naturligvis, skal være sandfærdige, logisk og troværdige for at være overbevisende. Og tonen i meddelelsen skal være overbevisende, hvis det er at lede opmærksomheden og ændre opfattelse.
Næste trin er nemt. Vælge din “lastdyr,” kommunikation taktik du vil bruge til at bære som helt ny, korrigerende besked til medlemmer af din målgruppe.
Du har en meget lang liste over sådanne taktik til din rådighed. Den eneste hage er, Sørg for, at hver enkelt viser en dokumenteret for at nå folk som dem, der udgør din specifikke målgruppe.
Taktik spænder fra elektroniske tidsskrifter (kaldet eZines!), taler, brochurer og e-mails til radio/avis interviews, pressemeddelelser, nyhedsbreve, facilitet ture og så mange flere.
Snart vil du begynde at spekulere på, hvis du gør fremskridt. Og det betyder en anden runde af Q&A med medlemmer af din målgruppe. Samme spørgsmål som før, ved den måde, kun nu dit fokus er på tegn at deres opfattelse er blevet ændret for at afspejle, beskrives i mailen omhyggeligt forberedt.
Du kan altid fremskynde indsatsen ved at indføre nye kommunikation taktik, og ved at øge deres frekvenser. Også, ikke en dårlig idé at tjekke denne besked i jeres endnu en gang for begge faktuelle nøjagtighed, og hvor stor succes det var faktisk påvirker udtalelse.
Klart, som en virksomhed, non-profit eller association manager, du drage størst fordel når din pr program lykkes i at skabe slags centrale interessenter adfærdsændring, der fører direkte til at nå dine mål.
udgangen

Skriv et svar

Your email address will not be published.